İRAN / TEKHA
İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan, yaklaşan yaz aylarıyla birlikte artması beklenen enerji tüketimine karşı ülke genelinde tasarruf seferberliği çağrısında bulundu. İran basınının aktardığı bilgilere göre Pezeşkiyan, başkent Tahran’da bulunan Plan ve Bütçe Kurumu’na gerçekleştirdiği ziyaret sırasında enerji yönetiminde alınacak tedbirlere ilişkin önemli açıklamalarda bulundu.
Yaz döneminin yaklaşmasıyla birlikte enerji kullanımında ciddi bir artış yaşanabileceği uyarısında bulunan Pezeşkiyan, enerji şebekesinin korunması adına tasarruf önlemlerinin hayata geçirilmesini istedi. Yerel ve ulusal kuruluşlara halkı bilinçlendirme görevi düştüğünü belirten Pezeşkiyan, şu ifadeleri kullandı:
“Bazı yerel ve ulusal kuruluşlar, halkı enerji tasarrufu konusunda bilgilendirmeli. Özellikle soğutma amacıyla kullanılan ve yüksek miktarda enerji harcayan elektronik ekipmanların, enerji tasarrufu yapan yeni ekipmanlarla değiştirilmesi gerekiyor.”
Enerji tasarrufu konusunu bizzat gündeminde tuttuğunu ve süreci yakından takip ettiğini kaydeden Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan, kamu ortaklığı ve toplumsal duyarlılıkla ülkenin enerji altyapısı üzerindeki baskının azaltılması gerektiğini vurguladı.
GÜNDEM
14 Haziran 2026SPOR
14 Haziran 2026GÜNDEM
14 Haziran 2026SPOR
14 Haziran 2026SPOR
14 Haziran 2026GÜNDEM
14 Haziran 2026GÜNDEM
14 Haziran 2026
1
DSÖ Genel Direktörü Ghebreyesus: Hantavirüsün Küresel Nüfus İçin Riski Düşük
650 kez okundu
2
İran Devrim Muhafızları Ordusu ABD’nin Ürdün’deki Askeri Üssünü Vurdu
151 kez okundu
3
İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi: Güçlü Silahlı Kuvvetlerimiz Hiçbir Saldırıyı veya Tehdidi Cevapsız Bırakmayacak
141 kez okundu
4
Macaristan Başbakanı Viktor Orban’dan Sert Çıkış: “Avrupa Birliği Dağılma Sürecinde”
138 kez okundu
5
Çin’in Tayvan Kuşatması Sürüyor: ‘Adalet Görevi 2025’ Tatbikatında 2. Gün
121 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.