ANKARA / TEKHA
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır, Türkiye-Cezayir Yüksek Düzeyli Stratejik İşbirliği Konseyi Toplantısı kapsamında iki ülke arasında stratejik alanlarda yeni iş birliği protokollerinin imzalandığını duyurdu. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Cezayir Cumhurbaşkanı Abdülmecid Tebbun başkanlığında gerçekleştirilen zirvede, sanayi ve teknoloji alanındaki ortaklıklar güçlendirildi.
Bakan Mehmet Fatih Kacır, sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı açıklamada, iki ülke cumhurbaşkanlarının huzurunda mevkidaşıyla kritik anlaşmalara imza attıklarını belirtti. Kacır, “KOBİ’ler ile Standardizasyon, Uygunluk Değerlendirme ve Eğitim Alanlarında İşbirliğine Dair Mutabakat Zabıtlarını teati ettik” bilgisini paylaştı.

Konsey çalışmaları kapsamında Cezayir Sanayi Bakanı Yahia Bachir ile de verimli bir ikili görüşme gerçekleştiren Bakan Kacır, sanayi ve teknolojideki yeni hedeflere ilişkin şu ifadeleri kullandı:
“Sanayi ve teknolojide ortak projeler ve katma değeri yüksek yatırımlarla Türkiye-Cezayir arasındaki güçlü birlikteliği daha da pekiştireceğiz.”
Toplantıda, iki ülke arasındaki ticari hacmin artırılması ve teknolojik bilgi transferinin hızlandırılması konuları da detaylıca ele alındı.
GÜNDEM
14 Haziran 2026SPOR
14 Haziran 2026GÜNDEM
14 Haziran 2026SPOR
14 Haziran 2026SPOR
14 Haziran 2026GÜNDEM
14 Haziran 2026GÜNDEM
14 Haziran 2026
1
DSÖ Genel Direktörü Ghebreyesus: Hantavirüsün Küresel Nüfus İçin Riski Düşük
650 kez okundu
2
İran Devrim Muhafızları Ordusu ABD’nin Ürdün’deki Askeri Üssünü Vurdu
151 kez okundu
3
İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi: Güçlü Silahlı Kuvvetlerimiz Hiçbir Saldırıyı veya Tehdidi Cevapsız Bırakmayacak
141 kez okundu
4
Macaristan Başbakanı Viktor Orban’dan Sert Çıkış: “Avrupa Birliği Dağılma Sürecinde”
138 kez okundu
5
Çin’in Tayvan Kuşatması Sürüyor: ‘Adalet Görevi 2025’ Tatbikatında 2. Gün
121 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.