İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, yeni trafik kanunu taslağının detaylarını gazetecilerle paylaştı. Taslağın amacının “trafik kültürünü dönüştürmek” olduğunu belirten Yerlikaya, düzenlemenin cezaları artırsa da esas hedefinin bilinçli sürücü davranışlarını kalıcı hale getirmek olduğunu vurguladı.
Yerlikaya, “Kırmızı ışıkta durulmadığı için insanların öldüğü bir ülkenin İçişleri Bakanı olmak istemiyorum. Amacımız cezalandırmak değil, kazaları önlemek ve can kaybını en aza indirmektir” dedi.
Ankara’da basın temsilcileriyle bir araya gelen Yerlikaya, yeni trafik kanununun sadece idari bir düzenleme değil, toplumsal bir dönüşüm hamlesi olduğunu ifade etti.
“Caydırıcılığı güçlü ülkeler kazaları azaltmış. Biz de sıfır can kaybı hedefindeyiz” diyen Bakan, trafik güvenliğinin yalnızca bir kural meselesi değil, yaşam hakkının korunması anlamına geldiğini söyledi.
Kurban Bayramı döneminde alınan önlemlerin sonuç verdiğini belirten Yerlikaya, “Radarlar açık, dikkat edin” uyarısının ardından ölümlü kazalarda ciddi düşüş yaşandığını açıkladı.
Bayram süresince otoyollarda günlük ortalama 2 milyon 716 bin araç trafiğe çıktı. Bu araçların yüzde 99,9’unun hız kurallarına uyduğunu kaydeden Yerlikaya, “Bu tablo, bilinçli sürücülüğün mümkün olduğunu gösteriyor” dedi.
Trafik kazalarının sadece can kaybı değil, ekonomik kayıp anlamına da geldiğini belirten Yerlikaya, “2013–2018 yılları arasında trafik kazalarının ekonomiye toplam yükü 277 milyar lira oldu” ifadelerini kullandı.
Yeni düzenlemenin toplumsal talep sonucu ortaya çıktığını belirten Yerlikaya, halkın yüzde 85’ten fazlasının trafik denetimlerine destek verdiğini söyledi.
“Caydırıcılığın düşmanı aftır. Denetimleri kaldırırsak iki ayda eskiye döneriz” diyen Yerlikaya, kuralların sürekliliği ve cezaların toplumsal meşruiyetine dikkat çekti.
İçişleri Bakanlığı verilerine göre, 2025 yılı itibarıyla tahsil edilen trafik cezaları 43 milyar 601 milyon TL’ye ulaştı. Bu tutarın yarısı, yani 21 milyar 800 milyon TL, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu’na aktarılıyor.
Yerlikaya, “Biz cezadan gelir elde etmek istemiyoruz; hedefimiz cezaya gerek kalmadan trafik bilincinin yerleşmesi” dedi.
Yeni trafik kanunu taslağıyla birlikte Bakanlık, 2030’a kadar ölümleri yarıya, 2050’de ise sıfıra indirmeyi hedefliyor.
Yerlikaya, “Bu sadece bir yasa değil, davranışsal bir dönüşüm reformudur” ifadeleriyle yeni dönemin vizyonunu özetledi.
GÜNDEM
13 Kasım 2025SPOR
13 Kasım 2025GÜNDEM
13 Kasım 2025SPOR
13 Kasım 2025SPOR
13 Kasım 2025GÜNDEM
13 Kasım 2025GÜNDEM
13 Kasım 2025
1
İİB’nin 9 Aylık İhracatı 9,2 Milyar Doları Aştı
23 kez okundu
2
Yeni Trafik Kanunu: Cezadan Çok Toplumsal Dönüşüm Hedefi
15 kez okundu
3
Bakan Fidan, TDT Dışişleri Bakanları Konseyi Toplantısı’nda Konuştu
14 kez okundu
4
Türkiye ile Kuveyt Arasında 4 Yeni Anlaşma: İşbirliği Güçleniyor
13 kez okundu
5
Avro Bölgesi’nde Kamu Borcu Yükselişte: GSYH’ye Oranı Yüzde 88,2’ye Ulaştı
13 kez okundu